Wednesday 25 December 2013

Permainan yang saya minati

Assalamualaikum dan selamat sejahtera para readers sekalian ...

Ok now we start with the topic : PERMAINAN YANG SAYA MINATI

 
Firstly , saya nak cakap yang saya ni sebenarnya dah nak masuk 20 tahun depan .. hahaha XD .... alah , baru umur 20 , relax la ... yang penting happy go-LUCKY ..... ok biar saya kongsi sikit apa permainan yang saya minat main k . ada beberapa sebenarnya .
 
1) DotA
 
 

Game ni best sebenarnya ... Player harus mempunyai skill untuk menewaskan pemain lain tapi kadang-kadang bergantung pada nasib jugak .. biar saya tunjukkan beberapa screenshot milik saya




saya tidak pro dalam game ni . Just biasa-biasa sahaja . NOOB bak kata player dotA .hehehe

2) DotA 2

Saya ni masih baru lagi . Baru je download Dota 2 ni . Graphic game ni memang terbaik .. Effect skill drpd hero memang baik . Lagi satu kebaikan dota 2 drpd dota 1 adalah kalau game kita lag sbb connection kita , hanya kita yang akan tersekat-sekat .. orang lain x tersekat or hanya ada delay sekejap-sekejap ..

 

Anyway add me as your friends :
 dota    - S_Nevermore
 dota 2 - Jebat_Muncit

3) TAMIYA 4WD DASH

Sebenarnya permainan ni dah lama wujud .. sekarang ni otai-otai tengah nak hidupkan balik game ni . Memang banyak pertandingan-pertandingan yang dianjurkan bagi menarik balik minat anak-anak muda untuk bermain permainan ini .. ye lah kan , daripada asyik keluar dating , merempit dan melepak di pasaraya lebih baik main permainan ni ... Pemain perlu tahu serba sedikit tentang kereta yang dimiliki .. Pemain perlu pandai setting part-part kereta tu agar ianya boleh bergerak pantas di dalam litar .


Ok saya akan tunjukkan beberapa model kereta ni









ok kalau dah ada kereta ni mesti nk kena ada tempat simpannya


ok seterusnya adalah motor yang digunakan untuk kereta ni




kalau nak kereta korang laju macam pelesit gunalah yang JET tu .... kalau x silap ni motor haram .. tak boleh pakai dalam pertandingan ..

Seterusnya , mesti ada bateri and pengecasnya .


kalau korang pakai bateri biasa alamatnya korang kene beli selorilah .. hahaha ... bila keretani pantas , ia memerlukan bateri yang mempunya kapasiti tenaga yang tinggi . oleh itu , korang kena beli bateri yang boleh di cas semula k .

ok, rasenya tu je lah kot yang saya nak cakap .. saya masih x ada yang no 3 tu .. saya teringin sangat nak dapat ... sapalah yang baik hati boleh belikan kereta ni untuk saya .. Spend la dlm RM300 untuk dapat set lengkap . hope lepas baca post ni ada lah insan yang terbuka hatinya untuk belikan .. aminnn ..... wink3 ....

assalamualaikum guyz


2 comments:

Unknown said...

terbaik lah

Jebat Muncit said...

haahaha . trimas bro .. biasa-biasa saja